Wat ooit in 2008 begon als een operationeel onderdeel van het moederbedrijf, VIP Evenementen en VIP Operations, is nu volwassen geworden. Onder de naam BarryPriem.nl kunt u ook de komende jaren vol vertrouwen van de vertrouwende diensten gebruik blijven maken.

Onze passie is het doen slagen van ieder evenement en de verwachtingspatroon van uw gasten keer op keer te doen overstijgen! Barry Priem heeft zijn ervaring opgedaan in diverse 4 en 5* sterren hotels, evenementen locaties en bij diverse cateraars. Echter,  ieder nieuw evenement is weer een uitdaging, nooit een dag hetzelfde, behalve het eind resultaat, positief dus!

Zoals ze in ons vak zo mooi kunnen zeggen, je bent net zo goed als je laatste evenement, kortom iedere dag weer vol gas voor een tevreden resultaat!

Wij hebben ons de afgelopen jaren gespecialiseerd in diverse segmenten. Exclusieve evenementen in de rol van eindverantwoordelijk voor gehele productie, aansturen van grote groepen medewerkers en begeleiding van de VIP’s! Ook in Interim management zijn we actief. Samen met onze opdrachtgevers is een strategie uitgezet en 100% invulling aan gegeven door ons. Voor diverse 5* hotels in een MT functie tot antwoorden en oplossingen komen van complexe vraagstukken in de bedrijfscatering en facilitair ondersteundende afdelingen. Ook in het segment advies, planning, inkoop en operatie zijn wij actief. O.a. voor Herman Den Blijker, Van der Valk concern en vele andere!

VIP Operations Barry Priem

Meer over Barry Priem,

Opleidingen;

  • SVH – Leerling wezen Voortgezet (1993-1995) Diploma behaald. (wijncertificaten, 1e rest. Gastheer);
  • SVH – Leerling wezen Primair, MBO (1991-1993) Diploma behaald. (café bedrijf, 3e rest. Gastheer);
  • LBO – Delftland Christelijke Scholengemeenschap (1988-1991) Diploma behaald. (C/D niveau, verzorging);

Cursussen;

  • SVH – Sociale Hygiëne (2004 -2004) Diploma behaald;
  • SVH – Leermeester (2000 – 2001) Diploma behaald;
  • Bedrijfshulpverlening (BHV) (2002 – 2008) Certificaat behaald;

Werkervaring;

Enkele, met succes, vervulde en lopende opdrachten;

  • Van Laar catering en events, o.a. Oranje bal Ede 2013;
  • Louwman exclusive cars;
  • Cor Zadelhoff 75-ste verjaardag, 4 daags event, Landgoed Vreeland, 2013;
  • Seizoen manager, Wet & Wild Cable Ski, Coronel waterski  BV, 2012;
  • Interim adviseur Hospitality, Van der Valk, 2011, Hotel Nuland;
  • Herman den Blijker, Events & Las Palmas, o.a. Paul de Leeuw 50 jaar;
  • Nederlandse Publieke Omroep nieuwjaarsborrel 2010/2011;
  • PON Automotive, afscheid dhr. WA Pon, 2010;
  • Tommy Hilfiger Europe 25 jarig bestaan;
  • Swedisch Chamber of Commerce 50 jarig bestaan, 2010;
  • Orange Babies gala 2010;
  • Kitchen DeLuxe, senior event manager;
  • Gerard Joling 25 jaar in het vak, 50ste verjaardag, 2010;
  • Interim Manager Beach Club O, 2010/2011;
  • Interim Operations manager, Hotels van Oranje, 2010/2011;
  • Interim Director of Food & Beverage, Steigenberger Kurhaus hotel, 2009/2010;
  • Interim  Manager Banquets en Bars, Hotels van Oranje, 2008/ 2009;

Periode: Heden;

Key Partner of The Bubble Club,  Head of Operations; meer info,

Periode: t/m 2012;

Business Unit Partner in the TwoGather Group, Head of Operations; meer info,                                                                               

Periode:  t/m 2012;

Loondienst: JMW Horeca Senior Management & facilitair adviseur Fokker Elmo BV

Complexe vraagstukken binnen de facilitaire dienst verlening fine tunen op Senior MT niveau binnen  de gelederen van  Fokker Elmo BV. Fokker Elmo is het enige bedrijf wat zich heeft gespecialiseerd binnen de aviaton sector in Nederland. Fokker Elmo heeft wereldwijd 25000 medewerkers die garant staan voor onderdelen en bekabeling van o.a. Airbus, Boeing, Bombardier, JSF maar ook Mitsubushi en Rolls Roys maken gebruik van de unieke kennis en ervaring van Fokker Elmo.

Binnen de gelederen van Fokker Elmo is de vraagstuk op tafel gelegd in hoeverre de traditionele manier van facilitaire dienstverlening nog wel van dit moment is. Op de Aviodome basis Hoogerheide, was er sprake van een 25 jaar gegroeide cultuur die opgemerkt word alles een vanzelfsprekend goed onder de medewerkers. Vanuit de basis, het bedrijfsrestaurant, heb ik een facilitair plan van aanpak opgemaakt. Kernwoorden van het plan van aanpak waren destijds,

Outsourcen do’s & don ’t;
Herinrichten van afdeling Facilitair onder de vlag Business Park Aviodome;
Strategie bepalen van Q&A’s;
Facilitair en het sociale aspect binnen het bedrijf;

Periode: maart 2011 t/m november 2011;

Succesvol afgerond. Facilitair plan van aanpak is op directie niveau en in de OR op diverse punten geïmplementeerd;

Hotels van Oranje, Noordwijk aan zee (5*) Assistant Director of F&B, Manager on Duty

Operationeel/financieel mede eindverantwoordelijk voor de complete F&B divisie. Budgettair als realisatie daarvan. Bestaande uit 5 restauratieve out-lets evenals 288 kamers, 50 multifunctionele zalen, 2 bars en 7 keukens. Verantwoordelijk voor opleiden/begeleiden van 100 pax F&B personeel FT en dubbele meerderheid PT m.b.t. hun P.O.P. en carrière verloop binnen de Hotels van Oranje. Persoonlijk Ontwikkeling Plan geïmplanteerd binnen de divisie Food and Beverage. Na een succesvol live gaan van het P.O.P. binnen de F&B divisie nu live gegaan binnen alle kaders van de Hotels van Oranje.

Kwaliteit en service upgrading van F&B gerelateerde out-lets. Op beleidsmatig niveau ondersteunend zowel intern als extern. Mede eind verantwoordelijk voor gerelateerde F&B activiteiten van de Hotels van Oranje. Ondersteunend MT lid.

In de periode van mei 2007 t/m 31 augustus 2008;

Manager on Duty

In bezit van getuigschrift

Hotels van Oranje, Noordwijk aan zee (5*) Banquet Service Manager, Manager on Duty

Operationeel eind verantwoordelijk voor alle voorkomende evenementen. Zowel intern als extern, van de Hotels van Oranje. Het banquet departement bestaat uit 32 zalen en 18 boardrooms. (Maximaal aantal 2500 gasten) Geeft leiding aan 21 fulltimers en een variabel aantal parttimers. Hotels van Oranje heeft de meest internationale congressen gedraaid in Nederland en heeft in 2007 de gastblijheidsprijs in ontvangst mogen nemen. tevens is de banquet manager operationeel eind verantwoordelijk voor de twee hotel barren, de Imperial Bar en de Bentley Bar-Lounge, mede verantwoordelijke voor Palm Plaza, strand locatie, m.b.t. de partijen en evenementen verzorging. Het maken en bijhouden van roosters en uren registratie. Begeleiden, motiveren en ontwikkelen van medewerkers. Upgraden van service en kwaliteitsniveau. Logistiek plannen en uitvoeren van alle  voorkomende werkzaamheden en evenementen.

In de periode 2005 t/m mei 2007;

Actieve deelname in het ST , Manager on Duty

In bezit van getuigschrift

Palace Hotel, Noordwijk aan zee (5*) Banquet Manager/Manager on Duty (Interim)

Al geheel verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling  banqueting. Het maken en bijhouden van roosters en uren registratie.  Begeleiden, motiveren en ontwikkelen van medewerkers. Upgraden van service en kwaliteitsniveau. Logistiek plannen en uitvoeren van alle voorkomende werkzaamheden en evenementen.

In de periode 2004 t/m 2005;

Actieve deelname in het MT team, Manager on Duty.

In bezit van getuigschrift.

Landgoed Te Werve, Rijswijk Bedrijfsleider

Landgoed Te Werve is onderdeel van Event Company. Event Company exploiteert vier monumentale, luxe horeca locaties. Waaronder De Lindenhof in Delft, Landgoed Voorlinden in Wassenaar en Kasteel Hoogevuursche in Zeist. Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit,

  • Complete verantwoordelijkheid voor Landgoed Te Werve;
  • Coördineren, meewerken en regelen van de dagelijkse gang van zaken;
  • Assisteren en helpen van de sales afdeling van Event Company;
  • Actieve deelname aan het MT team van Event Company;
  • Visueel en technisch onderhoud van het Landgoed;
  • Verantwoordelijk voor de complete inkoop m.u.v. food producten;
  • Eind verantwoordelijk voor de geldstromen, facturen en uren registratie binnen het bedrijf m.u.v. de keuken afdeling;
  • Communicatie en facturatie d.m.v. Vips 2000;
  • Hanteren en implanteren van Haccp en Arbo wetgeving;
  • Contacten opbouwen en onderhouden van prospect, leveranciers en leisure gasten.

In de periode van 2002 t/m 2004;

Carlton Ambassador hotel, Den Haag (4*)  Asst. F&B Manager, Manager on Duty

In bezit van getuigschrift

Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit,

Assisteren en coördineren van de dagelijkse gang van zaken binnen de F&B. (3 out-lets, keuken en de algemene dienst.);
Hanteren van Haccp en Arbo wetgeving.

In de periode van 2001 t/m 2002;

Manager on Duty

In bezit van getuigschrift.

Steigenberger Kurhaus hotel, Scheveningen (5*) Periode twee, Allround F&B Supervisor.

In shift diensten verantwoordelijk voor het Kurzaal restaurant, grand- café, serre/terras, Kurhaus bar en de roomservice divisie. Het coördineren en aansturen van de dagelijkse gang van werkzaamheden  binnen de afdeling,

In de periode van 1999 t/m 2001;

Banquet Captain, Banquet service department en Stewarding, Periode één,

In bezit van getuigschrift.

Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit, Aanspreek punt voor contactpersonen. Mede operationeel verantwoordelijk voor evenementen, zowel voor de zakelijke als de particuliere markt (van 10 t/m 2500 pax), Aansturen van grote groepen collega´s, zowel part als full-time medewerkers. Aansturen en ondersteunen van de algehele stewarding afdeling van het Steigenberger Kurhaus hotel.

In de periode van 1996 t/m 1999;

Tempo Team uitzendbureau, Den Haag Kelner A, Ambulant

In bezit van getuigschrift.

In de periode van 1996 t/m 1996;

  • Amstel hotel;
  • Grand hotel;
  • Huis ter Duin;
  • Steigenberger Kurhaus hotel;
  • Café-restaurant Sumatra, Den Haag;
  • Bar-Tender

In de periode van 1995 t/m1996;

Leerbedrijven;

Promenade hotel (5*), Den Haag, Leerling gastheer 3e en 5e jaar

Zowel het klassieke restaurant La Cigogne als de resterende FB afdelingen  doorlopen. Tevens leverde het Promenade Hotel de catering van de ambtswoning van de Minister President, het Catshuis.

In de periode van 1992 t/m1993 en 1994 t/m 1995;

Restaurant de Schaapskooi, Delft, leerling gastheer 4e jaar

In bezit van 2 getuigschriften

In de periode van 1993 t/m 1994;

Dish Hotel B.V. (3*), Delft, leerling gastheer 2e jaar

In bezit van getuigschrift.

In de periode van 1991 t/m 1992;

  • Net Systems;
  • Vips 2000;
  • Micros;
  • Opera-sales en catering;
  • Excel;
  • Words.

Referenties kunnen op aanvraag worden verstrekt.